Felanmälan

Här har vi sammanställt viktig information gällande felanmälningar i föreningen. I första hand, kontakta det aktuella företaget med era ärenden innan ni kontaktar styrelsen.


Skötsel av vår fastighet, utvändigt och invändigt sköts av:

FELANMÄLAN:

MARK fastighet

Funktions fel i lägenheter och fel i allmänna utrymmen:

Felanmälan vardagar mellan kl. 7.00-16.00 telefonnr. 021-475 65 65 eller fel@markbolagen.se 

OBS! Om bostadrättshavaren är underhållsansvarig för felet debiteras bostadsrättsinnehavaren. 

Fastighetsjouren

Fel under kvällar, nätter och helger som måste åtgärdas omgående, "akuta fall": 

Vardagar mellan 16.00-07.00 samt helger 079- 142 33 87

OBS! Jourärenden som enligt stadgar inte omfattar bostadrättsföreningens åtagande debiteras lägenhetsinnehavaren. 



Föreningen har avtal med länsförsäkringar där bostadrättsförsäkring ingår. Kontakta dem vid frågor. Försäkringsnummer 2518540

Skador på vitvaror kan anmälas direkt av boende på tel. 021-19 01 00.
 Övriga skador skall anmälas av styrelsen.

För sanering av skadedjur ring 021-19 01 00.

Vid akuta skador finns skadejour på 021- 19 01 00.

Besök gärna deras hemsida genom att klicka på loggan ovan.



Felanmälan gällande vatten och värme, kontakta Mälarenergi.

 Driftcentralen dygnet runt på telefonnr. 021-18 19 00.

På Mälarenergi´s webbsida finns det aktuell driftinfo där pågående strömavbrott och driftstörningar publiceras. Klicka på loggan ovan för att komma dit.



Felanmälan gällande bredband/telefoni, kontakta Telenor.

Teknisk support mellan kl. 8.00-18.00 och på helger mellan kl. 10.00-19.00. Telefonnr. 020-222 222.

På Telenors webbsida finns det aktuell driftinfo där pågående driftstörningar publiceras.

Det finns även kontaktformulär via webben, klicka på loggan ovan.